მონიშნეთ წიგნი
თავი
თარგმანი

2 აგვისტო, 2025 (ძველი სტილით 20 ივლისი, 2025)

ხმა: 6

სულთმოფენობიდან მე-8 შვიდეული. შაბათი

წინასწარმეტყველისა ილია თეზბიტელისა (IX ს. ქრისტეს შობამდე); მართლისა ილიასი (ჭავჭავაძისა, 1907); მოწამისა სალომე ქართველისა, სპარსთაგან წამებულისა (XVIII);

ხსენება თხოთის მთასა ზედა აღსრულებული სასწაულისა, რომელი შეემთხვა წმ. მეფესა მირიანს (325).

სრულიად საქართველოს კათოლიკოს-პატრიარქისა ილია II-ის ანგელოზის დღე.

ხსნილია

საკითხავები წმინდა წერილიდან:

2 აგვისტო, 2025 (ძველი სტილით 20 ივლისი, 2025)

განმარტებები დღის საკითხავებზე

საღმრთო ლიტურგია | II ქადაგება 01.10.2015
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია| ქადაგება 08.10.2015
ფილიპელთა მიმართ 1:20-27, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 01.10.2015
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 06.10.2016
ეფესელთა მიმართ 1:1-9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 27.09.2018
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 03.10.2019
ეფესელთა მიმართ 1:1-9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტეს თვისებების მოხვეჭა-ქრისტიანული ცხოვრების მიზანი | ქადაგება 08.10.2020
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტეს ღმერთობას ვცნობ? Ι ქადაგება 06.10.2022
ეფესელთა მიმართ 4:14-19, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
სულიერი ცხოვრების ფინალი I ქადაგება 06.10.2022
ეფესელთა მიმართ 4:14-19, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
მწამს, თუ არ მწამს? I ქადაგება 05.10.2023
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
ჩანასახოვანი რწმენიდან ღვთის შვილობამდე I ქადაგება 03.10.2024
გალატელთა მიმართ 3:23-4:5, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:16-22
მამა თეოდორე გიგნაძე
იოანე ღვთისმეტყველის ხსენების დღე. ქადაგება | 09.10.2020
ეფესელთა მიმართ 6:18-24, სახარებაჲ ლუკაჲსი 4:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 16.07.2019
ჰრომაელთა მიმართ 14:9-18, სახარებაჲ მათესი 12:14-16, სახარებაჲ მათესი 12:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტიანის ხასიათში არსებული მეომრული თავისუფლება | ქადაგება 07.07.2020
ჰრომაელთა მიმართ 14:9-18, სახარებაჲ მათესი 12:14-16, სახარებაჲ მათესი 12:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
ერისკაცებისა და მონაზვნების საერთო მიზანი | ქადაგება 20.07.2021
ჰრომაელთა მიმართ 14:9-18, სახარებაჲ მათესი 12:14-16, სახარებაჲ მათესი 12:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
პეტრე - პავლობა I ქადაგება 12.07.2022
ჰრომაელთა მიმართ 14:9-18, სახარებაჲ მათესი 12:14-16, სახარებაჲ მათესი 12:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
წმინდა წერილი - ქრისტიანის მთავარი ორიენტირი I ქადაგება 23.07.2024
ჰრომაელთა მიმართ 14:9-18, სახარებაჲ მათესი 12:14-16, სახარებაჲ მათესი 12:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
ღვთის შვილობის პასუხისმგებლობა და ჩვენი საკეთებელი საქმე | ქადაგება 08.07.2025
ჰრომაელთა მიმართ 14:9-18, სახარებაჲ მათესი 12:14-16, სახარებაჲ მათესი 12:22-30
მამა თეოდორე გიგნაძე
ადამიანის შინაგანი სამყაროს გამოვლინებები და გულისსიტყვებთან ბრძოლა I ქადაგება 17.08.2024
ჰრომაელთა მიმართ 13:1-10, სახარებაჲ მათესი 12:30-37
მამა თეოდორე გიგნაძე
ადამიანის შინაგანი სამყაროს გამოვლინებები და გულისსიტყვებთან ბრძოლა I ქადაგება 17.08.2024
ჰრომაელთა მიმართ 13:1-10, სახარებაჲ მათესი 12:30-37
მამა თეოდორე გიგნაძე

წმიდა იოანე ოქროპირი

ქადაგება აღდგომის დღესასწაულზე

მირქმა
ქრისტე აღსდგა!დიადი დღესასწაულით დაგვირგვინდა სინანულისა და მარხვის დღეები. ჩვენ ჩამოგვცილდა მარხვის სიმძიმე, მაგრამ ნუ მოვიცილებთ მის ნაყოფს. დადგა დრო მარხვის ტვირთის დატევებისა და მისი ნაყოფის შეგროვებისა. გავიდა დრო მოღვაწეობისა და მუშაკობისა, მაგრამ არ გასულა დრო კეთილი საქმეების კეთებისა. დამთავრდა ხორციელი მარხვა, მაგრამ არ დამთავრებულა სულიერი მარხვა. საერთოდ, მთავარია სულიერი მარხვა, ხორციელი მარხვა ხომ მის ხელშესაწყობადაა დადგენილი. შეიძლება მარხვის დროს მარხულობდე და არ იყო მმარხველი, და პირიქით, შეიძლება ხსნილში არ მარხულობდე, მაგრამ მმარხველი იყო. შეიძლება ეს ჩემი სიტყვები გამოცანად მოგეჩვენოთ, მაგრამ მე აგიხსნით მათ მნიშნველობას. როგორ შეიძლება მარხულობდე და არ იყო მმარხველი? ეს მაშინ ხდება, როცა ვიმარხავთ თავს არასამარხვო საჭმლისაგან, მაგრამ არ ვიმარხავთ თავს ცოდვებისაგან.როგორც შეიძლება არ მარხულობდე და მმარხველი იყო? როდესაც ღებულობ ყოველგვარ საჭმელს, მაგრამ არ ტკბები ცოდვებით, თავს იმარხავ ცოდვისაგან. ასეთი მარხვა უკეთესია და არა მხოლოდ უკეთესი, იგი უფრო იოლიც არის. კიდევაც დაიბანე, კიდევაც იტრაპეზე, ღვინოც მიიღე ზომიერად თუ სურვილი გაქვს, ხორციც შეჭამე, არავინ გიშლის, მაგრამ შეიკავე თავი ცოდვისაგან. ხედავ, რა იოლია ასეთი მარხვა? უმარხულობას ვერ დააბრალებ ფიზიკურ სისუსტეს, იგი მთლიანად სულის მდგომარეობით განისაზღვრება. მაგრამ არ გეგონოს, რომ ვინმე შეძლებს სულიერ მარხვას მანამ, სანამ არ გამოიწრთობა ხორციელი მარხვით.დღევანდელი დღესასწაული არა მხოლოდ მიწის ბინადართა დღესასწაულია, მას ზეცაშიც ზეიმობენ, სიხარულია დედამიწაზე! სიხარულია ზეცაშიც! და თუ ერთი ცოდვილის ღვთისკენ მოქცევას უდიდესი სიხარული ახლავს ჩვენშიც და ზეცაშიც, მით უფრო მეტია სიხარული დღეს, როდესაც მთელმა სამყარომ დააღწია თავი ეშმაკის კლანჭებს. დღეს ზეიმობენ ანგელოზნი, დღეს ხარობენ მთავარანგელოზნი, ზეიმი აქვთ ქერუბიმებსა და სერაბიმებს.მათ არ არცხვინებათ ჩვენთან ერთად აღნიშვნა ამ დღისა! და არა მხოლოდ ანგელოზებს, თვით უფალს არ ერცხვინება თავის შვილებთან ერთად ზეიმი. „სურვილი მაქვს, პასექისა ამის ჭამად თქუენთანა“ (ლკ. 22, 15).მაშ, როგორ ხარობენ ანგელოზები და მთავარანგელოზები, როდესაც ყოვლის შემოქმედი და მეუფე დღესასწაულობს ჩვენთან ერთად, რაღა საბაბი უნდა დაგვრჩეს მწუხარებისათვის?ღარიბს ნუ აწუხებს თავისი სიღარიბე, რადგან დღეს სულის ზეიმია.ნურც მდიდარი იამაყებს თავისი სიმდიდრით, რადგან ამ დღესასწაულის სიხარულს ვერანაირი თანხით ვერ იყიდი.მიწიერ დღესასწაულებს თან ახლავს თავშეუკავებლობა, მაძღარი ტრაპეზი და ნაყროვანება, მეფობს უხამსობა და სიცილ-ხარხარი, ზეიმობს სატანური ფუფუნება. იქ მართლაც მოწყენილია ღარიბი, მდიდარი კი მხიარულობს. რატომ?იმიტომ, რომ მდიდარს აქვს შესაძლებლობა გააწყოს მდიდარი სუფრა, იგი ტკბება თავისი სიმდიდრით. ღარიბმა კი რა ქნას? დროის ტარებისთვის არა აქვს ფული.აქ კი სულ სხვაგვარადაა ყველაფერი. ერთია ტრაპეზი მდიდრისთვისაც და ღარიბისთვისაც. მდიდარს არ ძალუძს რაიმე შეჰმატოს ამ ტრაპეზს, ღარიბს კი სულაც არ სჭირდება ფული მასზე დასასწრებად, რადგან აღდგომის ტრაპეზი ღვთიური მადლია, რომელიც ყველას ეფინება და ყველას დააპურებს, ვინც მას ხელს არ ჰკრავს და არ განერიდება.სიმდიდრე ვერ დაგაპურებს ღვთიური მადლით, მადლს ვერ შეისყიდი.სიღატაკე ვერ შეაფერხებს მადლის მიღებას. იგი ღვთიური ძღვენია. ამ ტრაპეზს მეფეც და მონაც ერთნაირად ეზიარება. ხანდახან შეიძლება მონას უმეტესი პატივის კი ხვდეს წილად, მეფეს მეტი შესაძლებლობა აქვს დაცემისა და თუ ვერ შეინახა თავი, მის მეფურ პატივს ცოდვები აქარწყლებს. ღატაკს კი ფიზიკურად მეტად შეუძლია სიწმინდის დაცვა, რადგან ბევრს მუშაობს და ცოდვის ჩადენისთვის დროც კი არ რჩება.მაშ, ერთად ვიზეიმოთ ეს დიადი და ნათელი დღესასწაული - ქრისტეს აღდგომა.ვიზეიმოთ იგი ერთობითა და სიწმინდით.ქრისტე აღსდგა და აღადგინა სამყარო.ქრისტე აღსდგა და დაემხო სიკვდილი.ხედავ, ადამიანო, ძღვენის სიდიადეს? მაშ, შეინახე ეს სიმდიდრე სულში, გაუღე მას გული კარი! და აივსები სიცოცხლით, სიხარულით, თავისუფლებით და სიყვარულით. ამინ.გაზეთი „საფარა“, № 3 (19), 1996 წ.