მონიშნეთ წიგნი
თავი
თარგმანი

31 ივლისი, 2025 (ძველი სტილით 18 ივლისი, 2025)

ხმა: 6

სულთმოფენობიდან მე-8 შვიდეული. ხუთშაბათი

ღირსმოწამისა კოზმა ხუცესმონოზონისა (1630); მოწამისა ემელიანესი (363); მოწამისა იაკინთე ამასტრიდელისა (IV); ღირსისა პამვა მეუდაბნოისა (IV).

ხსნილია

საკითხავები წმინდა წერილიდან:

31 ივლისი, 2025 (ძველი სტილით 18 ივლისი, 2025)

განმარტებები დღის საკითხავებზე

საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 09.10.2014
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 15.10.2015
ფილიპელთა მიმართ 3:1-8, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 13.10.2016
ეფესელთა მიმართ 4:14-19, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 12.10.2017
ფილიპელთა მიმართ 1:20-27, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 11.10.2018
ფილიპელთა მიმართ 3:1-8, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 10.10.2019
ეფესელთა მიმართ 4:14-19, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
პრინციპი,რომლითაც უფალმა მოციქულები გამოირჩია | ქადაგება 15.10.2020
ფილიპელთა მიმართ 1:20-27, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტეს ეკლესია -სვეტი და სიმტკიცე ჭეშმარიტებისა I ქადაგება 14.10.2021
ეფესელთა მიმართ 4:14-19, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
ნამდვილი ლოცვის საიდუმლოება I ქადაგება 13.10.2022
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
დროის ესქატოლოგიური დასასრული I პარაკლისის ქადაგება 13.10.2022
ეფესელთა მიმართ 5:33-6:9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
ღმერთის ძიების 2000 წლიანი სკოლა I ქადაგება 12.10.2023
ფილიპელთა მიმართ 1:20-27, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტესმიერი სიხარული - ქრისტიანის ძალა I ქადაგება 10.10.2024
ეფესელთა მიმართ 1:1-9, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:12-19
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 10.03.2016
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 23.02.2017
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 15.02.2018
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 07.03.2019
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
რატომ აქვს ერთმანეთისათვის ლოცვას უდიდესი ძალა? | ქადაგება 11.03.2021
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
სიამაყის მძლეველი მორჩილება I ქადაგება 03.03.2022
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
ხატთან "დედა სიმდაბლისა" პარაკლისის შემდგომი ქადაგება I 03.03.2022
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
კაცობრიობის მიერ ქრისტეს ჯვარცმა I ქადაგება 23.02.2023
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
ღვთის ნების აღმსრულებელი რწმენა I ქადაგება 14.03.2024
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
როგორ ახასიათებს იუდა მოციქული მათ, ვინც ქრისტეს ვერ ცნობს? | ქადაგება 27.02.2025 ნაწილი II
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
რატომ ვერ იცნო კაცობრიობამ განკაცებული ღმერთი? | ქადაგება 27.02.2025 ნაწილი I
იუდა 1:11-25, გალატელთა მიმართ 5:22-6:2, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:2-34, სახარებაჲ ლუკაჲსი 23:44-56, სახარებაჲ ლუკაჲსი 6:17-23
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია| ქადაგება 23.07.2015
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 11.08.2016
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 27.07.2017
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 19.07.2018
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
საღმრთო ლიტურგია | ქადაგება 08.08.2019
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტიანის მიზანმიმართული ცხოვრება-უფალთან შეხვედრის მოლოდინი | ქადაგება 30.07.2020
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
მინდა, რომ ღმერთი არსებობდეს? I ქადაგება 12.08.2021
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტეს მოწაფეობის ორი პირობა I ქადაგება 04.08.2022
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
ქრისტეს გულისმიერი ხედვის გზა I ქადაგება 27.07.2023
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე
რას ნიშნავს ქრისტეს ღმერთობის საკუთარ თავში ჭვრეტა? I ქადაგება 15.08.2024
1 კორინთელთა მიმართ 10:28-11:7, სახარებაჲ მათესი 16:24-28
მამა თეოდორე გიგნაძე

წმიდა იოანე ოქროპირი

ქადაგება აღდგომის დღესასწაულზე

მირქმა
ქრისტე აღსდგა!დიადი დღესასწაულით დაგვირგვინდა სინანულისა და მარხვის დღეები. ჩვენ ჩამოგვცილდა მარხვის სიმძიმე, მაგრამ ნუ მოვიცილებთ მის ნაყოფს. დადგა დრო მარხვის ტვირთის დატევებისა და მისი ნაყოფის შეგროვებისა. გავიდა დრო მოღვაწეობისა და მუშაკობისა, მაგრამ არ გასულა დრო კეთილი საქმეების კეთებისა. დამთავრდა ხორციელი მარხვა, მაგრამ არ დამთავრებულა სულიერი მარხვა. საერთოდ, მთავარია სულიერი მარხვა, ხორციელი მარხვა ხომ მის ხელშესაწყობადაა დადგენილი. შეიძლება მარხვის დროს მარხულობდე და არ იყო მმარხველი, და პირიქით, შეიძლება ხსნილში არ მარხულობდე, მაგრამ მმარხველი იყო. შეიძლება ეს ჩემი სიტყვები გამოცანად მოგეჩვენოთ, მაგრამ მე აგიხსნით მათ მნიშნველობას. როგორ შეიძლება მარხულობდე და არ იყო მმარხველი? ეს მაშინ ხდება, როცა ვიმარხავთ თავს არასამარხვო საჭმლისაგან, მაგრამ არ ვიმარხავთ თავს ცოდვებისაგან.როგორც შეიძლება არ მარხულობდე და მმარხველი იყო? როდესაც ღებულობ ყოველგვარ საჭმელს, მაგრამ არ ტკბები ცოდვებით, თავს იმარხავ ცოდვისაგან. ასეთი მარხვა უკეთესია და არა მხოლოდ უკეთესი, იგი უფრო იოლიც არის. კიდევაც დაიბანე, კიდევაც იტრაპეზე, ღვინოც მიიღე ზომიერად თუ სურვილი გაქვს, ხორციც შეჭამე, არავინ გიშლის, მაგრამ შეიკავე თავი ცოდვისაგან. ხედავ, რა იოლია ასეთი მარხვა? უმარხულობას ვერ დააბრალებ ფიზიკურ სისუსტეს, იგი მთლიანად სულის მდგომარეობით განისაზღვრება. მაგრამ არ გეგონოს, რომ ვინმე შეძლებს სულიერ მარხვას მანამ, სანამ არ გამოიწრთობა ხორციელი მარხვით.დღევანდელი დღესასწაული არა მხოლოდ მიწის ბინადართა დღესასწაულია, მას ზეცაშიც ზეიმობენ, სიხარულია დედამიწაზე! სიხარულია ზეცაშიც! და თუ ერთი ცოდვილის ღვთისკენ მოქცევას უდიდესი სიხარული ახლავს ჩვენშიც და ზეცაშიც, მით უფრო მეტია სიხარული დღეს, როდესაც მთელმა სამყარომ დააღწია თავი ეშმაკის კლანჭებს. დღეს ზეიმობენ ანგელოზნი, დღეს ხარობენ მთავარანგელოზნი, ზეიმი აქვთ ქერუბიმებსა და სერაბიმებს.მათ არ არცხვინებათ ჩვენთან ერთად აღნიშვნა ამ დღისა! და არა მხოლოდ ანგელოზებს, თვით უფალს არ ერცხვინება თავის შვილებთან ერთად ზეიმი. „სურვილი მაქვს, პასექისა ამის ჭამად თქუენთანა“ (ლკ. 22, 15).მაშ, როგორ ხარობენ ანგელოზები და მთავარანგელოზები, როდესაც ყოვლის შემოქმედი და მეუფე დღესასწაულობს ჩვენთან ერთად, რაღა საბაბი უნდა დაგვრჩეს მწუხარებისათვის?ღარიბს ნუ აწუხებს თავისი სიღარიბე, რადგან დღეს სულის ზეიმია.ნურც მდიდარი იამაყებს თავისი სიმდიდრით, რადგან ამ დღესასწაულის სიხარულს ვერანაირი თანხით ვერ იყიდი.მიწიერ დღესასწაულებს თან ახლავს თავშეუკავებლობა, მაძღარი ტრაპეზი და ნაყროვანება, მეფობს უხამსობა და სიცილ-ხარხარი, ზეიმობს სატანური ფუფუნება. იქ მართლაც მოწყენილია ღარიბი, მდიდარი კი მხიარულობს. რატომ?იმიტომ, რომ მდიდარს აქვს შესაძლებლობა გააწყოს მდიდარი სუფრა, იგი ტკბება თავისი სიმდიდრით. ღარიბმა კი რა ქნას? დროის ტარებისთვის არა აქვს ფული.აქ კი სულ სხვაგვარადაა ყველაფერი. ერთია ტრაპეზი მდიდრისთვისაც და ღარიბისთვისაც. მდიდარს არ ძალუძს რაიმე შეჰმატოს ამ ტრაპეზს, ღარიბს კი სულაც არ სჭირდება ფული მასზე დასასწრებად, რადგან აღდგომის ტრაპეზი ღვთიური მადლია, რომელიც ყველას ეფინება და ყველას დააპურებს, ვინც მას ხელს არ ჰკრავს და არ განერიდება.სიმდიდრე ვერ დაგაპურებს ღვთიური მადლით, მადლს ვერ შეისყიდი.სიღატაკე ვერ შეაფერხებს მადლის მიღებას. იგი ღვთიური ძღვენია. ამ ტრაპეზს მეფეც და მონაც ერთნაირად ეზიარება. ხანდახან შეიძლება მონას უმეტესი პატივის კი ხვდეს წილად, მეფეს მეტი შესაძლებლობა აქვს დაცემისა და თუ ვერ შეინახა თავი, მის მეფურ პატივს ცოდვები აქარწყლებს. ღატაკს კი ფიზიკურად მეტად შეუძლია სიწმინდის დაცვა, რადგან ბევრს მუშაობს და ცოდვის ჩადენისთვის დროც კი არ რჩება.მაშ, ერთად ვიზეიმოთ ეს დიადი და ნათელი დღესასწაული - ქრისტეს აღდგომა.ვიზეიმოთ იგი ერთობითა და სიწმინდით.ქრისტე აღსდგა და აღადგინა სამყარო.ქრისტე აღსდგა და დაემხო სიკვდილი.ხედავ, ადამიანო, ძღვენის სიდიადეს? მაშ, შეინახე ეს სიმდიდრე სულში, გაუღე მას გული კარი! და აივსები სიცოცხლით, სიხარულით, თავისუფლებით და სიყვარულით. ამინ.გაზეთი „საფარა“, № 3 (19), 1996 წ.